שיקום שיניים

כל מי שמתמודד עם בעיות בשיניים או בחלל הפה, יודע עד כמה מדובר במצב שפוגע באיכות החיים ואפילו מביך. אין סיבה לשמור את הבעיה הזו בסוד, כיום ישנם מגוון פתרונות בתחום שיקום שיניים. רופא שיניים ידע לאמוד את חומרת הנזק ולבנות תכנית טיפול לשיקום השן או מספר שיניים. כאשר מדובר בבעיה חמורה במיוחד, תבנה תכנית טיפול לשיקום הפה באופן מלא.

מצב של שיניים שבורות יכול להיגרם כתוצאה ממכה פיזית כמו נפילה, תאונה וכדומה. שיניים עלולות להשבר גם כתוצאה מהזנחה שאפשרה לדלקות חוזרות ונשנות לפגוע בשיניים ובחניכיים התומכות ומגינות על השן. במקרה שהשיניים שבורות רק בקצה השן, ואילו בסיס השן יציב ובריא ניתן לבצע שחזור של השן באמצעות מילוי והשלמת האזור השבור בלבד.

במצבים בהם השבר בשיניים עמוק ונוצר כתוצאה מדלקות ממושכות, אשר מוביל לחולשה בבסיס השן וברקמת החניכיים המגינה על השן ויכול להתבטא גם כשיניים מתנדנדות, אין אפשרות לבצע שחזור. הפתרון לשיקום שיניים במצב כזה הוא עקירת השיניים הפגועות והשתלת שיניים מלאכותיות במקומן.

תופעה של שיניים מתנדנדות אצל מבוגרים נגרמת כתוצאה מפגיעה בחיבור שבין השן לעצם הלסת שאמורה לתמוך אותה. פגיעה בשורש השן ובחיבור לעצמות הלסת מביא להחלשות עיגון השיניים והתנדנדותן. הגורמים העיקריים לתופעה הזו הינם נסיגת חניכיים חריפה החושפת את שורש השן ולא מאפשרת לרקמת החניכיים לתמוך את השן, וחדירה של חיידקים לעומק השן אשר פוגעים במבנה של בסיס השן. כל התופעות הללו הן תוצאה של דלקת חניכיים חריפה ומתמשכת.

מצבים מעין אלה מחייבים טיפולי שיקום שיניים, שכן הם פוגעים באיכות החיים באופן משמעותי. השיניים נעשות רגישות לחום וקור, יש קושי משמעותי לאכול מזונות קשים, דבר שלאורך זמן יש לו השלכות בריאותיות נוספות. אל לנו לשכוח את הפגיעה האסטטית, שגורמת מבוכה רבה.

שיקום שיניים במקרה של שיניים לא יציבות דורש קודם כל טיפול בדלקת החניכיים. הטיפול כולל שילוב של טיפולים תרופתיים נוגדי דלקת יחד עם טיפולים זעיר פולשניים שנועדו לנקות את אזור החיבור בין השיניים לעצמות הלסת מאבנית שמקורה בפעילות חיידקית בשילוב שקיעת סידן. במקרים של דלקת חריפה שהוזנחה לאורך שנים, אין אפשרות לחזק את החיבור הטבעי של השן לעצם הלסת, ואז המענה יהיה עקירת השיניים הפגועות והשתלת שיניים.

ד"ר סולקי ירון בעל וותק של מעל ל-25 שנים בתחום. במרפאתי אני מתחייב לשקיפות רפואית, הענקת טיפול אישי ברמה מקצועית בלתי מתפשרת. כשמדובר בבריאות הפה אל תתפשר ולך רק אל הטובים ביותר.