טיפולים משמרים

כל אדם צריך לדאוג לבריאות שיניו. לשם כך הוא הולך לרופא השיניים כשהוא חש בכאבי שיניים. ישנם אנשים שבאים לבדיקת ביקורת כללית גם ללא קשר לכאבים, בדיקה שמומלץ לבצע אחת לשנה. במצבים מסוימים מחליט רופא השיניים לבצע טיפולים משמרים במטרה לשמר את הבריאות התקינה של השיניים – חלקם מורכבים יותר וחלקם פחות. טיפולים משמרים מתבצעים במרפאתו של ד"ר ירון סלוקי. אתם מוזמנים לפנות ולקבל מידע נוסף כדי לעזור לכם לקבל את הטוב ביותר כדי למנוע הידרדרות במצב הפה.

סוגי הטיפולים המשמרים
הבה נסקור כאן כמה סוגי טיפולים משמרים:
  • צילומי שיניים – כדי לעקוב אחר מצבה של שן מסוימת ואף כל השיניים בבת אחת, מבצע הרופא צילומי שיניים. מדובר בפעולה בלתי כואבת ולא מצריכה הרדמה. קיים מגוון רחב של סוגי צילום: צילום פנורמי, צפלומטרי, צילום פרקי לסת, צילום סטטוס ונשך.
  • סתימות – מטרת הסתימה היא לסגור חור בשן החולה הנוצר בגלל הפרשת חומצה של החיידקים המפרקים את המזון בפה וגורמים לריקבון. רופא השיניים יכול להחליט לבצע סתימות פשוטות או סתימות מורכבות.
  • טיפול שורש – רופא השיניים מחליט לבצע טיפול שורש (ובמקרים מסוימים אף לשלוח למומחה לטיפול שורש) במקרים שבהם העששת חודרת למוך השן או נמצאת בסמוך לה, גורמת לדלקת ולכאבים עזים. במהלך טיפול השורש מנקה הרופא את תעלות השורש, סותם אותן ומתכנן את שיקום השן.
  • הסרת אבנית – טיפול הנעשה בדרך כלל על ידי שיננית ולא רופא השיניים, ומומלץ לבצע אותו אחת לתקופה. במהלך טיפול הסרת אבנית מסירה השיננית את השכבה של האבנית והפלאק שהצטברו בשיניים כדי למנוע בעתיד דלקות חניכיים. טיפולים משמרים מסוג זה נמשכים כחצי שעה ובסיומם מדריכה השיננית את המטופל בנושא שמירה על היגיינת הפה.
טיפולים משמרים לילדים
ד"ר סלוקי מבצע גם טיפולים משמרים לילדים לשיני חלב וגם לשיניים קבועות. חשוב לשמור על בריאות השיניים בגיל צעיר כדי לנסות ולמנוע בעיות שיניים עתידיות בחיים הבוגרים. את בדיקת השיניים הראשונה מומלץ לבצע סמוך ליום ההולדת הראשון של הילד, כאשר בוקעת השן הראשונה. הבדיקה הראשונית מאפשרת לד"ר סלוקי לאבחן גורמי סיכון ולהנחות את ההורים כיצד לשמור על בריאות הפה של הילד. טיפול שיניים לילדים מצריך הכשרה מיוחדת. ילדים פוחדים מטיפולי שיניים לעתים קרובות, ובמצבים של פחד וחרדה מוגברים יכול הרופא להרגיע את הילד באמצעות גז צחוק.